Important thoughts at this hour.

Nu är det dags för skolstart igen och är jag redo? Ja, visst. Men fortfarande brottas jag med tankar på att det kanske ändå inte är rätt utbildning. Men vad är rätt utbildning? Vad vill jag göra för resten av mitt vuxna liv? Ärligt? Jag har ingen aning. Jag har aldrig vetat vad jag vill göra, har inte ens haft någonting som har fått mig mer intresserad, förutom hästarna, men som jag själv inte skulle vilja ha som heltidsjobb. Vad ska jag då göra? Jag är 21 år gammal och vandrar runt på jorden som en zombie, utan några som helst mål. Är det korrekt? Är det vad livet går ut på? Har jag nu slösat 2 år av mitt liv på en utbildning som leder till ett jobb som jag kanske inte ens vill jobba med? Är det värt att jag tar ett jobb där jag inte känner någon glädje och därav gör ett dåligt jobb. Vad ger det "mina" barn för utbildning, som jag ska ansvara för? Ingen, såvitt jag kan se.
 
Jag ska ge det en chans till, jag ska ge mitt liv en andra chans, eller en första chans om jag får säga det själv. Jag vill så gärna känna att jag kan leva mitt liv, absolut med med- och motgångar, men trots allt känna att livet är mitt liv. Jag har tappat bort mig på vägen och har ännu inte hittat mig. Dags att jag nu som blivande 22-åring blir vuxen och tar ansvar för mig själv, innan det är försent, och det måste ske nu. Inte om 10 år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0