Paolo Roberto

Varit på en väldigt inspirerande föreläsning med Paolo Roberto idag. Han var riktigt grym på att prata. Han berättade om sin historia som en av Sveriges värsta ungdomsbrottslingar när han var i tonåren, alltså innan jag föddes. "Ni var inte ens födda då" - nej, 1987 levde inte jag :P
 
Han verkade så genuin och så härlig att det är svårt att tro vad han har gått igenom, och vilken person han har varit. Liksom, använda våld för att få uppmärksamhet - och - blivit knivstucken 3 gånger genom sitt liv. Det är inte ens säkert han skulle ha levt idag, men han har fått en andra chans. Vilken inspirationskälla!
 
Han berättade även om hur han fick provspela till rollen som Paolo Roberto i böckerna om Milleniumtrilogin, vem är bättre i rollen som Paolo än Paolo Roberto själv - citat P.R ;) Han tyckte det skulle varit lite roligt om någon annan gjort rollen som han själv bättre. Humor har killen iallafall! :)
 
Sjukt störande tjej hade jag bredvid mig som hela tiden skratta, frågade, pratade allmänt strunt och hennes jävla telefon ringde så Paolo fick avbryta några sekunder. Även fast de sagt att man skulle stänga av den då det är hörselslingor i lokalen. Daah. Citat hon: "Men, hur får man muskler då?" - när Paolo pratade om själen och tanke. Hon hade absolut inte alla hästar hemma...
 
Riktigt bra föreläsning dock! :) Har då alltså också spenderat en dag på nolia med mor, då hon äntligen fått komma hem så ville ha en dag med henne. Vi kom till en monter med lotter och då var det en kille som vann en deckare av Marie Ljungstedt men han skulle inte orka bära på den en hel dag så då fick jag den! :D Jag älskar ju deckare så + i kanten.
 
Ikväll ska jag umgås med Erika i Öjebyn, skönt, då slipper jag köra hela vägen till Arnemark! :) Det blir roligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0