What is life all about?

Klockan är 10:52 och jag har hunnit duscha, äta, kollat på tv en stund, varit hos mamma och hälsat på och även varit ut på promenad med det bästa jag har! :)
 
Idag är det tre veckor kvar till min tenta i hållbar utveckling och hela denna dag kommer bestå av plugg inför den, nu ska jag lägga ner massor med tid och energi på att klara den, och verkligen fördjupa mig i begreppet "hållbar utveckling" - vad innebär det egentligen? Men har jag fixat alla andra tentor kan jag klara denna också, även fast denna inte är inriktad mot min utbildning direkt.
 
Idag skulle jag egentligen ha vaknat upp i mitt rum i Oslo, känns konstigt på sitt sätt samtidigt som det är en befrielse att jag vaknade upp i min egen säng hemma i Sverige. Jag kände en längtan och dragen till Sverige under den månad som jag befann mig i Norge men nu när jag är hemma igen så vill jag bara härifrån. Det är så mycket som jag vill uppleva och se, men som jag inte kan göra här.
 
Har i allafall bokat att åka till Johanna och Karlstad i november, hon lärde jag känna genom pixbox för flera år sedan och pratar ofta med henne och känner en likhet med henne, jag har aldrig träffat henne IRL då det är så många mil emellan oss, men nu kommer hon flytta till Karlstad och studera där så jag passar då på att resa dit. Så nu ska mina pengar som jag sparar sparas till dit så jag har råd att flyga dit, att åka tåg dit tar typ 16 timmar så nej tack. Det ska bli riktigt roligt att få träffa henne, så som det ser ut nu så kommer jag fira min födelsedag där! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0