Kärleken till ett djur

Hade en helt underbar uteritt med min bästa vän. Det bästa var dock att han låg och vilade när jag kom in i stallet så jag gick in och satte mig med honom och vi hade världens mysstund då jag satt och kliade honom i ansiktet, sedan borrade han ner mulen och gjorde världens sötaste ljud ifrån sig, insåg senare att han snarkade. Hur gulligt som helst ;-)
 
Sedan gjorde jag honom klar för en ridtur, visste inte vad vi skulle ägna oss åt, men när jag suttit upp så bestämde jag mig för att rida ut då vädret var helt okej. Vi red till travrundan i skritt och trav, värmde upp genom byn där de är asfalt och sedan när det blir bättre underlag så började jag trava och travrundan tog jag senare i trav och galopp - vilket båda tyckte var jättekul! Han sprang som aldrig förr och skötte sig perfekt, han vara inte tittig eller skvättig för fem öre, så som han brukar vara ibland. Sedan red vi hem och jag travade och galopperade hela vägen tills det blev asfalt och skrittade då fram till stallet! Sjukt underbar uteritt på den absolut finaste hästen som finns! <3
 
Det är underbart hur mycket kärlek en häst kan ge, och hur roligt man kan ha tillsammans. Jag skiner upp som aldrig förr så fort jag är i hans närhet och vi börjar hitta varandra mer och mer för var dag. När han låg och vilade i boxen och jag bara satt och strök honom i ansiktet, det är mys på hög nivå och får oss att komma närmare varandra. Kärleken till ett djur går inte att slå, att vinna djurets tillit och kärlek kan inte fås på något annat sätt, det är det största du kan känna, ett djurs förtroende. Jag älskar dig Corny! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0